З 1 вересня 2024 року на території Європейського Союзу, а також в Ісландії, Швейцарії та Норвегії буде запроваджено нові правила. Відповідно до них, всі аеропорти в цих регіонах дозволять перевозити в ручній поклажі пасажирів лише місткості з рідинами об'ємом до 100 мілілітрів.
Читайте також Укрзалізниця змінила графік руху популярного поїзда до Польщі: як він курсуватиме тепер
В аеропортах Європи повертають обмеження на рідини
Попередньо Єврокомісія схвалила скасування обмежень на перевезення ручної поклажі, які діяли з 2006 року. Це рішення зобов'язувало аеропорти інвестувати в сучасні сканери ручної поклажі C3, оснащені технологією комп'ютерної томографії, щоб підвищити безпеку шляхом сканування вмісту сумок мандрівників.
Ці сучасні сканери були встановлені в аеропортах Амстердама, Гельсінкі та Таллінна, що дозволяло повністю або частково послабити обмеження на перевезення рідин у ручній поклажі для рейсів, що вилітають з цих міст.
Впровадження сканерів C3 стало значним кроком у сфері безпеки в аеропортах, оскільки спростило процес перевірки пасажирів. Від мандрівників більше не вимагали вилучати рідини, фотоапарати, ноутбуки та інші електронні пристрої з багажу під час перевірок. Це дозволило збільшити пропускну спроможність пунктів контролю без збільшення кількості точок контролю.
Сканери ручної поклажі на основі комп'ютерної томографії 920CT в аеропорту Таллінн / Фото аеропорт Таллінн
І ось 29 липня 2024 року Європейська Комісія прийняла рішення про перегляд налаштування нещодавно впроваджених сканерів з метою підвищення їхньої ефективності. Як запобіжний захід, Комісія відновила старі обмеження на перевезення рідин.
Це рішення викликало негативну реакцію з боку ACI Europe, організації, що представляє європейські аеропорти. ACI Europe розкритикувала крок Комісії, стверджуючи, що аеропорти, які інвестували в нові сканери, караються за свої зусилля з модернізації.
C3-сканери коштують у 8 разів дорожче за сканери для ручної поклажі попереднього покоління, а експлуатація нового обладнання обходиться в 4 рази дорожче. Аеропорти йшли на такі витрати, щоб покращити сервіс та зробити подорожі комфортнішими, проте тепер ці переваги повністю нівельовані,
– вказує ACI Europe.
Хоч Європейська Комісія і запровадила ці обмеження тимчасово, жодних термінів їх скасування не вказано. У відповідь на це ACI Europe закликала європейських чиновників якнайшвидше розробити дорожню карту з конкретними етапами скасування цих заходів.