Тимчасовий захист у Чехії: які документи необхідні для продовження статусу в МВС

17 травня 2024, 14:51
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Джерело:

TransferGo

Станом на березень 2024 року, в Чехії зареєстровано понад 530 тисяч українців. Та щоб надалі легально перебувати в країні й мати доступ до державних послуг, їм необхідно оформити чи продовжити статус тимчасового захисту.

Наразі в країні триває другий етап продовження тимчасового захисту для українців. Він передбачає візит до відділення МВС для вклеювання візи. Міжнародний сервіс з переказу коштів TransferGo вже розібрався в тому, як відбувається цей процес. Що саме змінилося у 2024 році, які документи підготувати та що варто знати українцям з дітьми – у матеріалі.

Читайте також Як українкам за кордоном оформити декрет: покроковий алгоритм дій

Продовження тимчасового захисту в Чехії

У 2023 році в Чехії змінили правила та умови продовження тимчасового захисту для українців.

Перший етап, а саме реєстрація на порталі МВС, почався ще у січні 2024 року та завершився 15 березня 2024 року. Зараз триває другий етап візового процесу. Він передбачає обов'язковий особистий візит до відділення Міністерства внутрішніх справ для офіційного вклеювання візи в паспорт.

Українці, що вклеять візову наклейку у паспорт, отримають продовження тимчасового захисту до 31 березня 2025 року.

Які документи треба пред'явити у відділенні МВС

Кожен українець, який вже має запланований візит до МВС Чехії, повинен підготувати певний пакет документів. Зокрема, мовиться про:

  • Дійсний закордонний паспорт або інший документ, що посвідчує особу.

  • Підтвердження про наявність житла:

 – підтвердження про проживання (potvrzení o zajištění ubytování) підписане власником або уповноваженим користувачем нерухомості;

  письмове підтвердження про наявність житла (doklad (potvrzení) o zajištění ubytování): підпис власника нерухомості чи особи, яка розпоряджається цим житлом, має бути офіційно завіреним;

  договір оренди або суборенди: завірений підпис не потрібен. Проте у МВС рекомендують подати завірену копію договору, бо надані документи будуть прикріплені до справи.


Які документи потрібно мати під час візиту в МВС Чехії / Фото Unsplash

Для кожного члена домогосподарства, зокрема дорослих і дітей, необхідно буде надати окремий документ, що підтверджує місце проживання. При цьому особи, які проживають у державному гуманітарному житлі, звільняються від цієї вимоги.

Документи, які потрібні на дитину до 15 років

Особи віком до 15 років не зобов'язані бути фізично присутніми при подачі документів. У такому випадку батьки або опікуни повинні додати до необхідних документів недавню фотографію дитини паспортного розміру.

Тож для подачі документів на дитину необхідно надати:

  • документ, який підтверджує та уповноважує, представляти особу віком до 15 років (свідоцтво про народження, афідевіт (власноручне засвідчення) тощо);
  • фотокартку паспортного формату.

Може зацікавити Вища освіта за кордоном: хто може отримати гранти на навчання та де їх шукати

Візит до відділення МВС: що робити

Необхідно обов'язково з'явитися до відділення МВС у призначений день і час. Бажано прийти за 10 – 15 хвилин до призначеної години. Після прибуття, всередині потрібно підійти до пристрою, і обрати опцію "записані клієнти". Далі "онлайн" і ввести чотиризначний PIN-код відповідно до інструкцій.

Важливо. PIN-код, дату та час можна знайти в електронному листі-підтвердженні, надісланому на електронну адресу, вказану під час онлайн-реєстрації, або в обліковому записі користувача на Інформаційному порталі для іноземців.

Вводити PIN-код можна за 30 хвилин до запланованого часу прийому і не пізніше, ніж через 15 хвилин після нього. Після його введення на екрані з'явиться згенерований номер та відповідне вікно, до якого потрібно підійти. Тоді вже особу прийме працівник, який здійснить необхідні дії для продовження тимчасового захисту.


Як українцям продовжити тимчасовий захист в Чехії / Фото Unsplash

Нагадаємо, українці, які перебувають під тимчасовим захистом у Чеській Республіці, мають можливість подати заяву на отримання дозволу на довгострокове проживання. Це дозволить офіційно оформити статус резидента і закласти фундамент для подальшого проживання у країні.

Також українці зі статусом тимчасового захисту мають право на соціальні виплати та різні послуги, як-от трудові, освітні, медичні тощо.

Зауважимо. Ви можете матеріально підтримати своїх рідних в Україні з будь-якої точки Європи. Для цього варто скористатися послугами міжнародного сервісу з онлайн-переказу коштів TransferGo. Швидко, безпечно та за вигідним курсом. Також тут діє програма "‎Запроси друга", з якою можна отримувати грошові бонуси.