Формуючи графік руху поїздів на 2024 рік, Укрзалізниця врахувала прохання пасажирів про покращення залізничного сполучення з іншими країнами, а також порадувала українців трьома новими міжнародними рейсами. Що відомо про закордонні потяги на 2024 рік – розкаже сервіс TransferGo.

Читайте також Фінансова допомога для батьків-одинаків у Польщі: скільки передбачено та як подати заявку

Ще більше рейсів за кордон

У 2024 році Укрзалізниця запустить нові міжнародні маршрути:

  • Дніпро — Хелм,
  • Чоп — Відень,
  • Чоп — Прага.

У компанії поділилися, що формували новий графік руху потягів, орієнтуючись на побажання пасажирів. Збирали їх у мобільному застосунку УЗ. До опитування долучилося близько 7 000 користувачів, які надали свої пропозиції та відгуки. Перевізник зазначає, що найбільше пасажирів хвилювали дефіцитні сполучення: гірські та міжнародні.

Загалом за час війни ми відбудували широку мережу міжнародних маршрутів. За обсягами практично компенсували трафік регулярних авіаційних рейсів. Також продовжимо розвивати й хабову модель перевезень, як для внутрішніх рейсів, так і міжнародних,
— підкреслив голова правління Укрзалізниці Євген Лященко.

Після оновлення розкладу Укрзалізниця матиме уже 22 міжнародні сполучення. Для порівняння зауважимо, що на початку 2022 року курсувало всього 9 міжнародних рейсів з України.

Потяги до Австрії та Угорщини

Новий потяг №143/146 із Чопа до Відня і Будапешта був довгоочікуваним для пасажирів. Перевізник подбав, щоб тривала подорож була зручною. Тож нічну частину поїздки пасажири зможуть провести у комфортних спальних вагонах. А вже денну подорож, за напрямком Чоп – Будапешт – Відень, – у сучасних вагонах угорської залізниці, де передбачені сидячі місця першого та другого класів.

Нове сполучення стане зручним для пасажирів поїзда №367/368 Луцьк – Рівне – Чоп – Ужгород. Міжнародний маршрут буде підв'язаний під групу спальних вагонів із Києва (через Львів) для комфортної пересадки.

Квиток із Києва до Відня на сидячих місцях другого класу + спальний вагон купе буде коштувати близько 2 500 гривень.

Щоб дістатися з України до Відня або Будапешта на новому потязі №143/146 пасажирам потрібно доїхати до Чопа. Для цього можна скористатися поїздом №745, який відправляється із Києва щодня о 16:38 (також є потяги з Луцька о 17:45 та з Рівного о 19:02 під №368):

  • зупинка у Львові о 23:31 – 00:23;
  • до Чопа потяг прибуває о 06:20 ранку.

Далі на вокзалі станції Чоп пасажири проходять прикордонно-митні операції та здійснюють пересадку на поїзд №146 Чоп – Відень (відправляється щодня о 8:23).

  • Зупинка на станції Будапешт – Келеті 14:20 - 14:40;
  • Прибуття до Відня о 17:20.

До речі, за пересадку в Чопі мандрівникам хвилюватися не варто. Це стикування є узгодженим, тому потяг чекатиме всіх пасажирів.

У зворотному напрямку потяг №143 Відень – Чоп відправляється зі столиці Австрії о 10:42, з Будапешта – о 13:40 і прибуває в Чоп о 20:59. Далі пасажири можуть пересісти на потяги Укрзалізниці до Києва, Львова, Рівного, Луцька та інших українських міст.

Сполучення з Віднем входить в п’ятірку найпопулярніших міжнародних напрямків. Але зараз вся пропозиція з України на Відень і Будапешт – це лише 2 вагони, розраховані на 60 пасажирів. Тож збільшення кількості місць на цей напрямок неабияк полегшить українцям планування поїздок.

Квитки на українську частину подорожі вже можна придбати на сайті Укрзалізниці, у застосунку, у касах вокзалів або через офіційні чат-боти. На сегменті Відень – Чоп – Відень квитки доступні в усіх міжнародних касах Укрзалізниці або Австрії. А вже незабаром УЗ відкриє продаж квитків на цей міжнародний напрямок через застосунок.

Польща: оновлені потяги та нове сполучення з Дніпра

Одним із ключових оновлень міжнародних рейсів став новий потяг №119/120 Дніпро — Хелм. У нього буде комфортна стиковка з потягом на Варшаву. Це сполучення на 4 години пришвидшить подорож до столиці Польщі для дніпрян, якщо порівнювати з маршрутом через Перемишль.

Також УЗ пришвидшить рух поїзда №35/36 Одеса — Перемишль. Час у мандрівці з Одеси до Перемишля скоротиться на 50 хвилин, а з Перемишля до Одеси – аж на 2 години.

Потяг Київ - Хелм

Поїзд із Києва до Хелма став одним із найпопулярніших / Фото Укрзалізниці

Варто нагадати, що восени вдалося нарешті запустити довгоочікуваний потяг Львів – Варшава через пересадковий вузол на станції Рава-Руська, де пасажири змінюють потяг з української широкої колії на вузьку європейську. Цей маршрут не працював 18 років і його вдалося відродити кілька місяців тому.

Пасажири потяга зі Львова до Варшави проводять у дорозі близько 9 годин. До Рави-Руської українці можуть зручно доїхати з низки українських міст: Івано-Франківська, Коломиї, Стрия, Моршина, Калуша, Жовкви та Брюховичів, а з листопада – ще й Чернівців.

Потяг до Варшави зі станції Рава-Руська

Салон потяга з Рави-Руської до Варшави / Фото з фейсбуку Укрзалізниці

Дефіцит квитків на прямий поїзд Київ – Варшава

Завдяки інтеграції застосунку Укрзалізниці з Дією, вдалося побороти перекупників, які були дуже активними на напрямку Київ – Варшава. Шахраї миттєво скуповували всі квитки на прямий рейс до столиці Польщі, а потім перепродавали їх пасажирам з націнкою.

Тому тепер купити квиток на потяг № 67/68 Київ — Варшава можна тільки через Дія.Підпис. Верифікація акаунту через Дію підтверджує, що квиток купує реальна людина. Тому перекупники більше не можуть використовувати свою шахрайську схему.

Новий потяг Чоп – Прага

Сполучення зі столицею Чехії забезпечить чеський приватний перевізник RegioJet, а Укрзалізниця підлаштує зручні пересадки під хаб у Чопі. Це важливий момент, щоб пасажири могли дістатися до Праги із різних міст України.

Рейси планують запустити вже у січні 2024 року. У потязі будуть сидячі та спальні місця на 140 пасажирів.

У майбутньому чеська залізнична компанія RegioJet планує з'єднати Україну і з іншими європейськими столицями. Наприклад, налагодити сполучення з Берліном через прикордонний пункт у польському Перемишлі. Але поки це лише задум, адже для цього потрібні значні інвестиції в інфраструктуру.

Чеський перевізник співпрацює з Укрзалізницею

Чеський перевізник забезпечить маршрут Чоп – Прага / Фото з фейсбуку RegioJet SK

На скільки подорожчають квитки на міжнародні потяги у 2024?

Укрзалізниця планує відчутне підвищення цін на квитки на рейси за кордон. Так, компанія хоче зменшити збитки від пасажирських перевезень, які зараз складають понад 12 мільярдів гривень.

Пресслужба УЗ повідомила, що оновлені тарифи почнуть діяти, коли запрацює новий графік руху поїздів. Тобто з 10 грудня. Зміна вартості міжнародних квитків допоможе перевізнику зберегти поточну ціну на внутрішні рейси, а також модернізувати рухомий склад.

Які напрямки подорожчають:

  • Найбільше зросте вартість квитка на прямий поїзд Київ – Варшава. Він здорожчає на 72%. На цей маршрут зберігається шалений попит.
  • Вартість поїздів до Хелма, де можна комфортно пересісти на потяг до Варшави, також зросте. З Дніпра на 4 – 11%, з Харкова на 17 – 48% і з Києва на 15 – 47%.
  • Подорож нічним потягом до Відня подорожчає мінімально – на 3%.
  • Поїзд Київ – Перемишль буде коштувати на 26% більше, а Одеса – Перемишль подорожчає на 37 – 49%.
  • Вартість квитків на поїзди до Будапешта і Кишинева не зміниться.

Укрзалізниця активно розвиває міжнародні сполучення, оновлює рухомий склад та робить купівлю квитків зручнішою для пасажирів. І поки авіаперевезення не повертаються в Україну, саме залізничні подорожі будуть достойною альтернативою.